nákup ojetiny

Nákup "ojetiny" – Díl 2. – "PROHLÍDKA"

16.4.2013

Redakce SP.cz

Po pečlivém a usilovném hledání nadešel konečně den D, tedy den prohlídky. Vše mělo jedno velké „ALE“. Skútr byl totiž k vidění ve Znojmě, což je přes 220 km tam a 220 km zpátky. Pokud by skútr nesplňoval naše představy, přišla by celá cesta vniveč! Cesta po dálnici D1 navíc nepatří k těm nejpříjemnějším, ale vidina S-Winga v inzerovaném „dokonalém“ stavu nás přece jen přesvědčila.

Pro jízdu byl zvolen VW Transporter v úpravě pro převoz až 3 skútrů najednou. Před odjezdem následoval ještě jeden upřesňující telefon a vyrážíme.

05: nákup ojetiny

K cestě samotné se ani moc vyjadřovat nebudu, ono také není o čem psát. Bum, prásk, bác, rána, díra, no zkrátka a dobře, každý, kdo měl někdy s D1 čest, tak ví, o čem mluvím.

01: nákup ojetiny

Po 2,5 hodinách jízdy přijíždíme do Znojma, do skladu společnosti  Lucky Cow, kde už na nás čeká prodavač. Nutno podotknout, že na místo přijíždíme v půl osmé večer a tak první, i když bezvýznamné plus udělujeme za jeho ochotu.

Po zdvořilostních formalitách je nám ven vytlačen námi vyhlédnutý S-Wing. Tak naleštěný skútr už jsem dlouho neviděl, pokud vůbec někdy! Po vzhledové stránce byl skútr bez jediné chybičky. Nikde ani škrábaneček, vše čisté, zkrátka a dobře motorka vypadala, jakoby právě sjela z výrobní linky a to bez pardonu!

Vzhled je jedna věc a funkčnost druhá, takže jdeme na to. Při detailnější kontrole jsme se zaměřili na funkčnost otvírání sedla, stojánku, otvírání nádrže a dalších mechanických částí skútru. Nezapomněli jsme se podívat na souběžnost kol, vůli v řízení nebo na zadní tlumiče. Vše se stále zdálo být v dobrém, ne-li výborném stavu.

V další části prohlídky jsme se zaměřili na čistotu motoru, kontrolu pneumatik a brzdových kotoučů. Vše zatím hovořilo ve prospěch téhle Hondičky. Po detailním průzkumu otáčíme klíčkem, mačkáme brzdu a startujeme. S-Wing chytá na poprvé! Posloucháme zvuk motoru, který se zdá být v pořádku. Necháváme skútr trochu zahřát, motor si spokojeně přede, nikde nic nevrže nebo nerachotí a tak přichází na řadu věc nejdůležitější a tou je ZKUŠEBNÍ JÍZDA.

Před jejím uskutečněním jsme požádáni o složení kupní ceny, která v našem případě činí 44.000 Kč. Částka je tedy předána a můžeme vyrazit. Skútr na plyn reaguje okamžitě a takřka vmžiku vyráží kupředu. Vše funguje tak, jak má, včetně přístrojovky a ovladačů.  Po návratu následuje ještě jedna prohlídka. Nikde nic neteče nebo neprosakuje a tak se po rychlé poradě rozhodujeme skútr koupit!

02: nákup ojetiny 03: nákup ojetiny

Já jdu vyřídit papíry a kolegové z redakce mezitím skútr nakládají a zabezpečují. Čeká nás opět D1, takže pořádné upevnění je absolutní nutností!

06: nákup ojetiny 07: nákup ojetiny

Cestu zpátky opět raději vynechám. Postačí jen vědomí, že jak my, tak právě zakoupený skútr jsme dojeli v pořádku zpět a to lehce před půlnocí. Vlastně o jedné části cesty bych se přece jen zmínit mohl. Cestou zpět nám pořádně vyhládlo a tak jsme se zastavili na večeři v příjemně vyhlížejícím MOTORESTU U NOVÁKŮ v Litohoři. Motorest vypadal příjemně nejen z venku, ale jak jsme záhy zjistili, i uvnitř, kde nás ještě navíc čekala velmi milá obsluha. Jídlo bylo vynikající a to za těžko uvěřitelné ceny, kdy například pečená žebra vyšla na 65 Kč!!!

04: nákup ojetiny

To už jsem ale přece jen hodně odbočil, každopádně zmíněný podnik můžeme vřele doporučit! Skútr byl nakonec úspěšně složen v garáži, ale to nejtěžší nás teprve čekalo. Nemyslím tím servis, který je při nákupu ojetého skútru samozřejmostí, ale vzhledem k tomu, že S-Wing byl dovezen z Itálie, to bylo jeho přihlášení. O tom a servisu ale zase příště …