EFA PŘIJALA CHARTU POŽADUJÍCÍ KVALITNÍ PŘÍPRAVU ŘIDIČŮ
Praha ve dnech 26. – 27. dubna hostila důležité zasedání Evropské asociace autoškol EFA, kterého se účastnili zástupci řady evropských zemí. Kromě běžné agendy byla pozornost věnována i kvalitní přípravě mladých a začínajících řidičů. Na tomto zasedání byl také přijat a vydán strategický dokument v podobě Charty pro vysokou kvalitu vzdělávání v oblasti bezpečnosti silničního provozu.
I když jsou evropské silnice z celosvětového pohledu dlouhodobě nejbezpečnější, přesto na nich vloni zahynulo 25 500 lidí. „Pokud se jedná o počet usmrcených na jeden milion obyvatel, v Evropské unii, je to jen třetina celosvětového průměru. Problémem však zůstává nehodovost mladých a začínajících řidičů. Je naprosto alarmující, že třetina mladých mužů v EU ve věku 17 – 24 let, kteří každoročně zemřou, jsou oběti dopravních silničních nehod,“ konstatuje dopravní expert Roman Budský, jeden z vystupujících na zasedání EFA. Ke snížení této nelichotivé statistiky by měla přispět i nově přijatá „pražská“ Charta pro vysokou kvalitu vzdělávání v oblasti bezpečnosti silničního provozu. Jejím cílem je působit na širokou veřejnost, jakož i na evropské a národní instituce. Podle tohoto strategického dokumentu je potřebné zajistit vysokou úroveň přípravy řidičů pod dohledem kvalitních profesionálů, což mohou zajistit pouze náležitě připravení a kvalifikovaní učitelé autoškol. „Je třeba si uvědomit, že řidičské průkazy nejsou komerčním produktem, který si lze jednoduše koupit. Budoucí řidiči si musí osvojit alespoň minimální standardy znalostí a dovedností, což zajistí pouze řidičská příprava odpovídající svým pojetím moderním evropským požadavkům,“ říká předseda EFA John Lepine.
Nedostatek vhodných výcvikových motorek pro sk. A2
Současným aktuálním problémem, které autoškoly v Evropě řeší, je nedostatek výcvikových vozidel pro sk. A2 s vhodným objemem. Pro tuto skupinu existuje hodně motocyklů, avšak se zbytečně naddimenzovaným objemem motoru. „Běžně se stává, že ve 21 letech dělá žadatel řidičské oprávnění na skupinu A s vizuálně shodným motocyklem, na kterém dělal před lety výcvik pro získání skupiny A2. Je to proto, že lze stejný motocykl s objemem 600 cm3 mít jak s výkonem nad 50 KW, tak s výkonem 35 kW. Někteří členové EFA zmiňovali, že žadatelé to mohou považovat za podvodné jednání autoškol,“ přibližuje problematiku předseda české Asociace autoškol Ondřej Horázný. EFA tedy požaduje, aby se u výcvikových motorek pro sk. A2 snížily technické parametry ze současných minimálních 400 cm3 na minimálně 245 cm3, přičemž výkon by zůstal v rozmezí od 20 do 35 kW.
Výcvik pro sk. B+E také s automatickou převodovkou
EFA navrhne Evropské komisi úpravu směrnice 2006/126/ES, která by dovolila řidičům s již absolvovanou zkouškou na řidičské oprávnění skupiny B s manuální převodovkou provádět výcvik i zkoušku při rozšíření na B+E (osobní vozidlo s přívěsem a celkovou hmotností nad 3 500 kg) na vozidle s automatickou převodovkou. Toto oprávnění by následně platilo i na soupravu B+E taženou vozidlem s manuální převodovkou. Došlo by tak ke zrovnoprávnění postupu, který je při rozšíření na řidičská oprávnění pro nákladní automobily a autobusy používán už dnes.
Související články
Bosch Help Connect aneb první pomoc pro motocyklisty
Bosh vyvinul záchranný systém pro motorkáře známý z moderních automobilů. V případě nehody odešle automaticky Váš chytrý telefon zprávu o nehodě. Záchranné složky se s Vámi následně pokusí spojit. V případě, že se jim to nepovede, bude automaticky vyslána záchranka, která díky GPS lokaci ve...
Učme se přežít 2017
O projektu "Učme se přežít" jsme vás poprvé informovali loni v březnu. Od té doby proběhlo už několik kol, z nichž některých jste se zúčastnili i vy, naši čtenáři. Projekt pokračuje i v tomto roce a my pro vás máme aktuální termíny!
Brzdové světlo přímo na helmě aneb bezpečnost především
Reflexní helma či reflexní vesta už je více či méně zažitým standardem. Teď je tu novinka v podobě integrální helmy s integrovaným brzdovým světlem, které vydrží až 10 hodin na jedno nabití!!!
Dopravní nehoda...? TY TO ZVLÁDNEŠ
Víte, jak se zachovat při dopravní nehodě? Ani ne sedmiminutové video vám poradí, jak se zachovat v každém okamžiku. A těm, kterým by i toto bylo málo, doporučujeme navštívit internetové stránky www.tytozvadnes.cz
Zákon platí pro všechny aneb ujíždět se nevyplácí!
Známe to všichni, stačí zapnout zprávy a jednou z hlavních informací je fakt, že ten či onen "blbec" se rozhodl nezastavit hlídce PČR a začal ujíždět, popř. že řidič, který způsobil dopravní nehodu, z místa ujel. Zastavit a přijmout zodpovědnost za své chování vám přitom může ušetřit nemalé...
Bleskovky
Honda spolu s dalšími (Yamaha, KTM, Piaggio) podepsala prohlášení o společném záměru vytvořit...
2.3.2021
Registrace motocyklů za rok 2020
3.2.2021
Komu chybí skútr?
1.12.2020
BMW představilo nový koncept elektroskútru
12.11.2020
Podcasty
Jindra Belšan o velkém Rusku
24.10.2019
Jindra Belšan je pamětník. To jako, že toho hodně viděl, hodně zažil a má tedy o čem vyprávět. Dnes jsme se zaměřili hlavně na jeho cesty do Ruska.
Balkánské šotoliny (Kodo120)
3.12.2018
Hurá na Balkán na šotoliny. Po tom, co začal Pertla systematicky mapovat Evropské šotoliny, musí být každému jasné, že Balkán je pro většinu z nás v tomto duchu stále ještě...
1000 zatáček s Kamilem Holánem (Kodo119)
21.8.2018
Isle of Man, Hořice, road racing, lety, pády, ale hlavně obrovská radost a nadšení. Kamil Holán po třech letech opět hostem Kolama dolu www.1000zkh.cz
Kalendář akcí
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | 2. | 3. | 4. | 5. | 6. | 7. |
8. | 9. | 10. | 11. | 12. | 13. | 14. |
15. | 16. | 17. | 18. | 19. | 20. | 21. |
22. | 23. | 24. | 25. | 26. | 27. | 28. |
29. | 30. | 31. |
Nebyly nalezeny žádné nadcházející události
Komentáře
V diskuzi ještě není žádný komentář - buďte první!
Otevřít diskuzi