Honda X-ADV

Honda X-ADV se představila v Miláně

8.11.2016

TZ - www.honda.cz

Přichází vzrušující nový motocyklový crossover: Honda X-ADV kombinuje styl SUV a přitažlivost terénních strojů s robustním podvozkem, vysokým odpružením, čtyřpístovými radiálními brzdami a výkonným 745 cm3 dvouválcovým motorem spojeným s dvouspojkovou převodovkou DCT. Velká odkládací schránka pod sedlem, štít s pětistupňovým nastavením a inteligentní klíč Smart Key přispívají k maximálnímu pohodlí při každodenních jízdách.

1. Úvod

Ve světě motocyklů se nestává často, aby někdo přišel s neobvyklou myšlenkou, která položí základ zcela novému typu stroje. Značka Honda se však specializuje na inovace a na tuto tradici navázala i u nového modelu X-ADV.

Proces byl následující: nejprve byly zváženy všechny atributy běžného enduro motocyklu – atraktivní dobrodružný vzhled, vzpřímená pozice poskytující vynikající výhled, či špičková variabilita a užitná hodnota pro práci i pro zábavu. Poté byl zohledněn typický uživatel, který na motocyklu dojíždí do zaměstnání. Bez ohledu na to, zda používá skútr nebo motocykl, musí se jednat o snadno ovladatelný, hbitý a pohodlný stroj s nízkou spotřebou a s praktickým odkládacím prostorem.

Spojením těchto dvou množin vzniklo něco opravdu zajímavého. Nový stroj se bude vyznačovat robustním, stylovým image SUV. Bude doma v městském provozu a bude nabízet všechny prémiové funkce, jež život ve velkém městě co nejvíce usnadní. Zároveň bude mít dostatečně schopný motor a podvozek, který každé jízdě dodá nádech dobrodružství.

Výsledkem těchto úvah konstruktérů je model Honda X-ADV, jehož design vytvořilo výzkumné a vývojové centrum Honda v Římě. Novinka ukazuje nový směr nezávislosti, ztělesňuje touhu každého jezdce po svobodě, cestování a po nových zážitcích jako dosud žádný jiný jednostopý stroj. A toto ztělesnění esence svobody na dvou kolech navíc vypadá velmi atraktivně.

Pan Kenichi Misaki, vedoucí projektu X-ADV pro modelový rok 2017:

„Náš vývojový koncept pro X-ADV byl prostý: ‘Užijte si zábavy!’ Chtěli jsme vytvořit motocykl, u nějž by dobrodružný duch byl součástí standardní výbavy. Věděli jsme také, že X-ADV musí nabízet co nejvíce praktických a uživatelsky přívětivých funkcí, které z něj udělají vhodný stroj pro pohyb ve městě. Jakmile však nastane víkend, musí stejně dobře posloužit pro jedinečný a povznášející únik z každodenní rutiny.“

Honda X-ADV – Užijte si zábavy!

 

02: Honda X-ADV03: Honda X-ADV


2. Informace o modelu

Ze stylového, výše posazeného robustního těla Hondy X-ADV již na první pohled vyzařuje připravenost vydat se do terénu. Robustnímu vzhledu sekunduje i praktičnost stroje - jeho rám byl navržen tak, aby pod sedlem vznikla schránka o objemu 21 litrů. X-ADV také disponuje štítkem, který lze nastavit do 5 poloh, zkosenými hliníkovými řídítky, chrániči rukojetí ve stylu modelu Africa Twin, přístrojovým panelem z rallye strojů nebo centrálním stojanem. K pohodlí při každodenním používání přispívá inteligentní klíč Smart Key.

Zavěšení předního i zadního kola s velkým zdvihem pohlcuje nerovnosti, v čemž mu napomáhají 17palcové přední a 15palcové zadní kolo s drátěným výpletem obuté do špalíkových pneumatik. Dva radiálně umístěné čtyřpístové brzdové třmeny zajišťují dostatečný brzdný výkon, jemuž napomáhá i systém ABS.

Dvouspojková převodovka Honda DCT je součástí standardní výbavy a u X-ADV v režimu D volí nižší převodové stupně pro lepší odezvu; k dispozici je i režim S se 3 úrovněmi, jejichž vzor řazení umožňuje sportovnější jízdu. Díky skvělému sladění převodovky DCT se 745cm3 dvouválcovým motorem se X-ADV vyznačuje vysokým točivým momentem v nízkých a středních otáčkách, což umožňuje akceleraci již od velmi nízkých otáček. Spotřeba stroje činí 3,58 l/100 km (v režimu WMTC). .

3. Hlavní vlastnosti

3.1 Vzhled a výbava

Vzhled modelu X-ADV byl navržen výzkumným a vývojovým týmem značky Honda v Itálii a z každého jeho rysu vyzařuje duch dobrodružství. Hrubě řezaná vertikální linie na přední kapotáži v sobě spojuje sofistikovanost a robustnost. Stoupající charakteristická linie boku sahá od přídě až na záď a přechází ze členité kapotáže na boční kryty. Silueta je záměrně vzpřímená, s krátkým a zhuštěným stylem, jenž ještě více zdůrazňuje dobrodružný vzhled.


Štítek X-ADV lze pro krátké dojíždění nebo pro dlouhé cesty nastavit bez použití nástrojů do jedné z 5 poloh, v nichž nabízí menší nebo vysokou ochranu před povětrnostními vlivy. Celkový výškový rozdíl je 136 mm a úhel sklonu mezi koncovými polohami dosahuje 11°. Veškeré osvětlení je tvořeno LED diodami a štíhlými zdvojenými světlomety (oddělenými mřížkou), kompaktními ukazateli směru i dvouprvkovým zadním světlem, které dodávají X-ADV na silnici nezaměnitelný charakter.

Velký čtvercový přístrojový displej ve stylu modelu CRF450 Rally je kompaktně uspořádán a kolem velkého centrálně umístěného tachometru a otáčkoměru zobrazuje všechny další informace, které jezdec potřebuje. Nejčastěji vizuálně kontrolované údaje jsou umístěny v horní části co nejblíže zornému poli jezdce, zatímco ostatní informace jsou logicky uspořádány po stranách displeje.

Všechny výstražné kontrolky související s motorem se nacházejí ve spodní části. Na samostatném displeji bezprostředně nad hliníkovými řídítky zkosenými v off-road stylu je indikován stav parkovací brzdy a ukazatelů směru.

Robustní plastové kryty rukojetí – stejného typu, jaké jsou použity u CRF1000L Africa Twin – odrážejí vítr i déšť při jízdě po silnici a chrání páčky i ruce jezdce před nárazy při jízdě v terénu. Spodek X-ADV je chráněn brokovaným, 2,5mm silným hliníkovým ochranným krytem.

21litrová schránka pod sedlem pojme integrální enduro přilbu a je osvětlena integrovanou LED lampičkou, jejíž texturovaný povrch zajišťuje rovnoměrné osvětlení bez oslňování. Pod sedlem se také nachází 12V zásuvka. Součástí standardní výbavy je středový stojan s náklonovým čidlem, který umožňuje X-ADV zaparkovat na svahu, aniž by hrozilo jeho převrácení.

Model X-ADV využívá inteligentní klíč, který má jezdec po celou dobu v kapse a pro ovládání zapalování, víčka palivové nádrže a sedla jej nemusí vyndávat. Na klíči se nacházejí dvě tlačítka: zapnutí/vypnutí inteligentní funkce a „odpověď“, kdy stroj zabliká ukazateli směru pro snazší identifikaci na dálku.

Má-li jezdec inteligentní klíč u sebe, lze jedním stiskem hlavního tlačítka na stroji odemknout řízení a zapnout zapalování, zatímco pomocí dvou kolébkových spínačů se ovládá víčko palivové nádrže a zámek sedla. Tlačítko se po stisku rozsvítí (totéž platí pro funkci „odpověď“ pomocí inteligentního klíče) modrým světlem. Standardní výbava zahrnuje imobilizér a spojkový mechanismus v hlavním spínači zabraňuje násilnému odemknutí řídítek.

Jako volitelná výbava jsou k dispozici dva vrchní kufry: větší 45litrový pojme dvě integrální přilby, je nabízen ve čtyřech barevných provedeních a je opatřen opěrkou. Menší 35litrový kufr je lakován v barvě hliníku a pojme jednu integrální přilbu. K dispozici je dále zadní nosič, přední ochranný rám, deflektory v prostoru nohou a panely na stupačky.

Model X-ADV je dostupný ve dvou standardních a ve dvou speciálních barevných provedeních: stříbrná metalíza Digital Silver Metallic, stříbrná Matt Bullet Silver, bílá perleťová Pearl Glare White – připomínající Trikolóru u modelu Africa, Twin červená Victory Red – připomínající řadu off-road modelů CRF.

05: Honda X-ADV


3.2 Podvozek

Model X-ADV využívá nový trubkový ocelový rám, jenž umožnil vytvoření prostorné schránky pod sedlem i úzkou zadní část širokou pouhých 450 mm. Sklon vidlice a závlek jsou 27°/104 mm, rozvor kol činí 1590 mm. Úhel řízení dosahující 39° (a poloměr otáčení 2,8 m) usnadňují manévrování s X-ADV v hustém provozu. Dlouhý zdvih odpružení – 153,5 mm vpředu a 150 mm vzadu – je sladěn se světlou výškou 162 mm. Pohotovostní hmotnost dosahuje 238 kg.

Sedlo ve výšce 820 mm a široká řídítka ve výšce 910 mm poskytují jezdci vzpřímenou polohu, dobrý výhled i kontrolu nad strojem. Díky tvaru sedla jezdec snadno dosáhne na zem. Nabídka příslušenství obsahuje snížené sedlo s výškou 790 mm.

Pro jízdu v těžším terénu lze u 41mm patronové inverzní vidlice nastavit předpětí pružin a tlumení v odskoku. Zadní tlumič s nastavením předpětí je prostřednictvím přepákování Pro-Link spojen s hliníkovým kyvným ramenem tvořeným obráběným prvkem s dutým průřezem a rameny s průřezem ve tvaru U.

17palcové přední kolo a 15palcové zadní kolo jsou opatřeny nerezovým ocelovým výpletem a zlepšují schopnosti X-ADV při jízdě v těžším terénu. Ke kvalitě jízdy přispívají špalíkové pneumatiky, zatímco ventily ve tvaru L usnadňují kontrolu tlaku v pneumatikách. Rozměr pneumatik je 120/70 R17 vpředu a 160/60 R15 vzadu.

Dva radiální čtyřpístové třmeny spolupracují se 310mm kotouči a jsou vybaveny systémem ABS.

3.3 Dvouspojková převodovka (DCT)

Dvouspojková převodovka Honda DCT je stále oblíbenější u všech strojů, které jsou jí vybaveny. U modelu X-ADV je součástí standardní výbavy. Systém využívá dvě spojky: jednu pro rozjezd a pro 1., 3. a 5. rychlostní stupeň a druhou pro 2., 4. a 6. rychlostní stupeň. Hlavní hřídel jedné spojky se nachází uvnitř druhého. Každá spojka je nezávisle řízena vlastním elektrohydraulickým okruhem. Převodovka nabízí dva automatické režimy a manuální režim umožňující ruční řazení tlačítky. Speciálně u X-ADV – pro zajištění akcelerace potřebné pro rušný městský provoz – je standardní automatický režim D nastaven tak, aby oproti ostatním strojům s DCT udržoval zařazený nižší rychlostní stupeň.

Režim S (kdy řazení na vyšší či nižší rychlostní stupeň probíhá kvůli sportovnějšímu charakteru za vyšších otáček než v režimu D) nabízí tři výkonové úrovně, které si jezdec může zvolit podle svých požadavků; každá úroveň byla naprogramována s ohledem na postupně agresivnější odezvu X-ADV. Zvolená úroveň je uložena a při dalších jízdách je při zvolení režimu S použita jako implicitní. Zvolená úroveň a režim jsou rovněž zobrazeny na přístrojovém panelu.


3.4 Motor

Kapalinou chlazený 8ventilový SOHC řadový dvouválcový motor s objemem 745cm3 byl navržen tak, aby poskytoval zátah v nízkých a středních otáčkách. Ve spojení s nízkými převody DCT se stroj vyznačuje okamžitou akcelerací z klidu i z rychlostí kolem 30 km/h. Hodnota maximálního výkonu dosahuje 40,3 kW při 6250 ot./min., zatímco maximální točivý moment činí 68 Nm při 4750 ot./min.

Architektura motoru s relativně velkým zdvihem a speciální tvar spalovací komory společně s klikovým hřídelem s vysokou setrvačností vytvářejí vysoké hodnoty točivého momentu. Dva vyvažovací hřídele vyrovnávají vibrace vyvolané vysokou setrvačností hmoty při vyšších otáčkách. Motor tak působí kultivovanějším dojmem a přitom si zachovává charakteristický „puls“ daný 270° sekvencí zapalování. Vrtání a zdvih jsou 77 mm x 80 mm. Koncový převod je zajištěn ***mm utěsněným řetězem.

Sání motoru je opatřeno jednou 36mm škrticí klapkou, zatímco systém PGM-FI optimalizuje přesný poměr vzduchu a paliva i časování zapalování potřebné pro úplné a čisté spalování. Motor splňuje požadavky normy EURO4 a emise CO2 dosahují 81 g/km při spotřebě paliva 3,63 l/100 km (v režimu WMTC), což odpovídá dojezdu přes 300 km na jednu 13,1litrovou nádrž.

4. Technické parametry

MOTOR: Typ - kapalinou chlazený 8ventilový SOHC

Zdvihový objem: (cm³) 745 ccm

Počet ventilů na válec: 4

Vrtání  zdvih: (mm) 77 x 80

Kompresní poměr: 10,7:1

Maximální výkon: 40,3 kW @ 6250 rpm

Max. točivý moment: 68 Nm @ 4750 rpm

Olejová náplň: 4,1 l

PALIVOVÝ SYSTÉM: karburace PGM-FI

Objem palivové nádrže: 13,1 l

Spotřeba paliva: 27,5 km/l

ELEKTRICKÁ SOUSTAVA:

Startování: elektrický

Kapacita baterie: 12 V-11,2 AH

Výkon alternátoru: 420 W @ 5,000 rpm

HNACÍ ÚSTROJÍ:

Typ spojky: mokrá, hydraulická / mokrá hydraulická dvojspojková (DCT)

Typ převodovky: 6stupňová

Stálý převod: řetěz RÁM

Rozměry (DŠV): 2245 x 910 x 1375

Rozvor kol: 1590 mm

Úhel přední vidlice: 27°

Závlek: 104 mm

Výška sedla: 820 mm

Světlá výška: 162 mm

Pohotovostní hmotnost: 238 kg

Turning radius: 2,8 m

Odpružení: Typ vpředu - Stavitelné, typ vzadu - Prolink

KOLA:

Typ vpředu: 17

Typ vzadu: 15

Pneumatika vpředu: 120/70 R17

Pneumatika vzadu: 160/60 R15

BRZDY:

Systém ABS, Typ Dvoukanálový

PŘÍSTROJE A ELEKTRICKÁ VÝBAVA:

Přístrojový panel: digital

Světlomet LED

Zadní světlo LED

Poslední komentáře (2 komentáře)

Vypadá to dost dobře.Ale pro jízdu v terénu mohli pro jezdce dát stupačky.Na nášlapech jízda nemusí být žádná hitparáda.Stačí větší mokro a na skutru to taky není nic moc.

Tento model se zájmem sleduji už od konceptu,moc se mi líbí..Pro mě by to byl takřka dokonalý stroj,měl bych jen drobnou připomínku - nemám rád řetězy,zvlášť na skútru,váha mohla být do 200 kg a o 5 kw uniká mému ŘP A2 :-) Jinak je to pecka,další odvážný kousek od mé oblíbené Hondy.

Otevřít diskuzi

Související články

Honda CMX1100 REBEL - první "chopper" s automatickou převodovkou

Honda CMX1100 REBEL - první "chopper" s automatickou převodovkou

Představujeme

26.11.2020

TZ - www.honda.cz

0

Unikátní custom model Honda CMX 500 Rebel získává většího a výraznějšího sourozence. Díky osvědčené receptuře – klasickému obnaženému „bobberu“ s moderními rysy – nabízí CMX1100 Rebel stejnou měrou relax i vzrušení. Jeho řadový dvouválcový motor o objemu 1 084 cm3 disponuje vysokým výkonem,...

Více

Honda X-ADV dospěla!

Honda X-ADV dospěla!

Představujeme

13.11.2020

TZ - www.honda.cz

1

Průlomový model Honda X-ADV prošel rozsáhlými úpravami, v rámci kterých získal více výkonu, vyšší hranici maximálních otáček, či revidované převodové poměry. Mezi další vylepšení patří elektronické řízení škrticí klapky, 4 přednastavené jízdní režimy, či vylepšený a rozšířený systém nastavitelné...

Více

Honda představila model Forza o objemu 750 ccm!

Honda představila model Forza o objemu 750 ccm!

Představujeme

14.10.2020

TZ - www.honda.cz

0

Společnost Honda představuje zcela nový velkoobjemový skútr Forza 750. Jakožto nejvyšší model prestižní řady Forza přichází tento vrcholný městský stroj s příslibem vzrušující jízdy a maximálního komfortu zabaleného do high-tech stylu. Dynamická akcelerace je samozřejmostí díky výkonnému...

Více

Yamaha T-Max na 3 ???

Yamaha T-Max na 3 ???

Představujeme

7.7.2020

Redakce SP.cz

0

Tříkolka není pro Yamahu žádnou neznámou. Už v roce 2016 jsme měli možnost otestovat Yamahu Tricity ve verzi 125 ccm, která si od nás odnesla hodnocení 75%. pro mnohé bylo překvapením, že po Tricity nenásledoval, žádný silnější model, až pak přišel NIKEN. Tříkolový motocykl o objemu 847 ccm,...

Více

Honda Goldwing 2020 - Král silnic s automatem

Honda Goldwing 2020 - Král silnic s automatem

Představujeme

1.11.2019

TZ - www.honda.cz

1

V roce 2018 byl představen zcela přepracovaný model Gold Wing, u kterého došlo zejména k radikálnímu snížení hmotnosti, získal nový rám, zavěšení předního kola se dvěma příčnými rameny, systém Apple CarPlay™, elektricky ovládaný plexi štít, inteligentní klíč Smart Key, čtyři jízdní režimy,...

Více

Bleskovky

Komu chybí skútr?

1.12.2020

Komu chybí skútr?Už to bude několik měsíců, kdy někdo kousek za Prahou odstavil skútr. Sice nevíme jak to je s kvalitou skútrů značky Peugeot, ale i tak nám přijde škoda nechat skútr jen tak stát....

Více

BMW představilo nový koncept elektroskútru

12.11.2020

BMW představilo nový koncept elektroskútruNěmecké BMW představilo nový koncept elektroskútru s označením CE 04. O modelu nejsou zatím žádné technické informace, ale i přesto vám přinášíme první fotografie, s kterých je...

Více

SEAT MÓ eScooter 125

6.11.2020

SEAT MÓ eScooter 125Když jsme vás loni informovali o tom, že automobilka Seat představila prototyp elektro skútru, ani nás nenapadlo, že skútr si budete moci zakoupit ještě letos! Pravda, prozatím jen...

Více

Ducati ve světě skútrů?

4.11.2020

Ducati ve světě skútrů?Tak tohle téma se probírá už minimálně od roku 2013 a výsledek? Ducati s variátorem či automatickou převodovkou ještě nikdo nikde neviděl a popravdě podle nás v redakci ještě dlouho...

Více

NANOPROTECH se stěhuje

16.10.2020

NANOPROTECH se stěhujePo dvou letech nastal čas na další posun a naše dosavadní kanceláře ve skladovém areálu na Zličíně od listopadu vyměníme za útulnější zázemí rodinného domu v Přední Kopanině. Nová...

Více

Starší bleskovky

Podcasty

Jindra Belšan o velkém Rusku

24.10.2019

Jindra Belšan je pamětník. To jako, že toho hodně viděl, hodně zažil a má tedy o čem vyprávět. Dnes jsme se zaměřili hlavně na jeho cesty do Ruska.

Více

Balkánské šotoliny (Kodo120)

3.12.2018

Hurá na Balkán na šotoliny. Po tom, co začal Pertla systematicky mapovat Evropské šotoliny, musí být každému jasné, že Balkán je pro většinu z nás v tomto duchu stále ještě...

Více

1000 zatáček s Kamilem Holánem (Kodo119)

21.8.2018

Isle of Man, Hořice, road racing, lety, pády, ale hlavně obrovská radost a nadšení. Kamil Holán po třech letech opět hostem Kolama dolu www.1000zkh.cz

Více

Starší podcasty

Kalendář akcí

Po

Út

St

Čt

So

Ne

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

11.

12.

13.

14.

15.

16.

17.

18.

19.

20.

21.

22.

23.

24.

25.

26.

27.

28.

29.

30.

31.

Nebyly nalezeny žádné nadcházející události

Přidat novou akci

Partneři

CAFE-RACER.cz
TIPMOTO.cz
ZIVEFIRMY.cz
PARTSDEPOT.cz
BONMOTO.cz
BE-RIDER.com

Máte problém s odpady? Naše společnost ABC instalatéři Praha nabízí odborné strojní čištění odpadů včetně revize kanalizace kamerou. Montované rodinné domy a dřevostavby na klíč za rozumnou cenu. Široký sortiment společnosti Omnipuls: střešní nosiče a boxy Thule, Hakr, Jetbag, sněhové řetězy.