24 hodin Le Mans aneb 24 hodin po D1 - hotovo

24 hodin Le Mans aneb 24 hodin po D1 - hotovo

24.3.2015

Viktor Hrachovec

V červenci loňského roku jsme se rozhodli realizovat s naším redakčním Kymcem K-XCT 300i vytrvalostní test, a to 24hodinovou jízdou po naší nejnebezpečnější, nejnenáviděnější a zároveň nejvyužívanější dálnici D1. Cílem celé akce bylo prověřit tchajwanskou techniku od A až po Z. Za jeden den a takřka bez odpočinku jsme měli v plánu najet přes 1600 km. U dealera Kymca pro ČR, společnosti MSA, jsme si zajistili nové pohodlnější sedlo a cestovní plexi. Se společností Adventure-Biker jsme se domluvili na servisním zázemí a v případě potřeby bylo připraveno vyrazit i servisní vozidlo uzpůsobené na převoz skútrů. Vše se zdálo být připraveno, takže zbývalo jediné - VYRAZIT!

Start akce byl pevně stanoven na úterý 29. července 2014. Den před začátkem akce se ladily poslední detaily a K-XCT dostalo zaslouženou koupel a plnou nádrž prémiového paliva Shell V-Power u jedné nejmenované čerpací stanice :-)

009: Kymco K-XCT 300i 010: Kymco K-XCT 300i

Ráno jsme vstávali až po 8. hodině a samotný start byl naplánován na 10:00. Počasí nám přálo a nebyl tak jediný důvod akci odkládat či snad dokonce rušit. Něco před desátou jsme zkontrolovali vysílačky, ověřili připravenost servisního vozidla a konečně vyrazili.

Cesta probíhala bez sebemenších problémů až do cca třičtvrtě na jedenáct, kdy provoz začal výrazně houstnout, až se nakonec zastavil úplně. Pomalu ale jistě jsme si razili cestu skrz stojící kolonu až k 42. kilometru, kde byla silnice z důvodu nehody dvou kamionů zcela uzavřena. Při nehodě se naštěstí nikomu nic nestalo, ale D1 opět nezklamala. Zůstali jsme uvězněni uprostřed dálnice a nemohli jsme tam ani zpět. Nezbývalo než čekat a popravdě obrnit se notnou dávkou trpělivosti. Čas se neuvěřitelně vlekl a nás přepadal pocit naprosté bezmoci. Asi po hodině se podařilo odtažením vozidel zprovoznit jeden jízdní pruh. Cesta tak byla volná a asi pro nikoho nebude překvapením, že prvním vozidlem, které místo opustilo, bylo naše redakční Kymco K-XCT.

014: 24 hodin Le Mans aneb 24 hodin po D1 - hotovo

Před námi teď byly kilometry a kilometry volné dálnice. Rychlostí 120 - 130 km/h jsme neohroženě postupovali vpřed. Ač bylo K-XCT vybaveno již zmiňovaným cestovním sedlem, které je opravdu daleko pohodlnější než originál z výroby, tak vyjeté koleje od kamionů a celkový stav D1 dával našim zádům neskutečně zabrat. Doslova adrenalinovým zážitkem se pro nás pak stala jízda ve zúžených pruzích, kterých je na D1 víc než dost. Mysleli jsme si, že s motorkou to nebude žádný problém, ale kdeže. Řidiči kamionů sice jeli spořádaně za sebou v pravém pruhu, ale levý pruh byl beznadějně ucpaný auty, jejichž řidiči se rozhodovali, zda se vedle těch kamionů vejdou nebo ne. Maximální rychlosti, která je v těchto místech omezena na 80 km/h, jsme podle tachometru stěží dosáhli, což v reálu znamenalo rychlost kolem 72-75 km/h. Popojíždění v kolonách v sobě mělo i další hořkou příchuť. Pokud pomineme náš časový plán, který dostával ránu za ránou hned od samého začátku, tak rozhodně nešlo pominout jízdu v oblaku výfukových plynů od náklaďáků, tiráků i osobáků, z nichž někteří, a na to bych si i vsadil, o STK a emisích nikdy neslyšeli.

Nastal čas na první zastávku. K-XCT potřebovalo doplnit nějakou tu kapku paliva a my si potřebovali trochu odpočinout. Kopli jsme do sebe energy nápoj, jenž nám sice nedal křídla (bohužel), ale zato výborně revitalizoval tělo i mysl :-), a po necelých 20 minutách opět vyrazili. Co se našeho dopravního prostředku týče, nebyl žádný důvod k nespokojenosti či případným obavám. Motor naskočil na první stlačení tlačítka START a stačilo lehké polechtání rukojeti plynu, aby skútr vyrazil kupředu jako blesk.

Další více méně pohodlnou várku kilometrů vystřídal další zúžený úsek a tak stále dokola. Popravdě, před startem asi nikoho z nás nenapadlo, jak úmorná D1 bude. Na každém opravovaném kilometru jsme nabírali časové manko, které se nám ani na neucpaných rovinkách nedařilo dohnat. Kymco sice místy ukazovalo tachometrovou rychlost až 143 km/h, ale v reálu to bylo oněch předepsaných 130 km/h. Chvilku bezmoci vystřídalo zanadávání do vysílačky a přidání plynu tzv. na doraz. K-XCT nijak neprotestovalo a poslušně si razilo cestu vpřed. Brno bylo v té chvíli vzdálené necelých 15 km.

012: 24 hodin Le Mans aneb 24 hodin po D1 - hotovo 013: 24 hodin Le Mans aneb 24 hodin po D1 - hotovo

Příjezd do Brna oznamoval nepřehlédnutelný nápis, který nám po všech těch peripetiích vykouzlil na tvářích přece jen úsměv. Následovala nezbytná občerstvovací zastávka nejen pro nás, ale především pro naše Kymco. Průměrná spotřeba 3,5 l/100 km byla ta tam. Agresivní jízda s plynem až na doraz si vyžádala svou daň a spotřeba teď dosahovala bezmála 6 l/100 km. Po dotankování několika litrů naturalu, kávě a bagetě bylo vše připraveno ke zpáteční cestě do našeho hlavního města. Cesta zpět probíhala jako přes kopírák. Zúžené pruhy střídaly rychlé úseky a zase naopak. Nebyla by to však dálnice D1, aby nám nepřichystala další překvapení v podobě cca 10km kolony. Skrz kolonu jsme se pohybovali maximální rychlostí okolo 20-30 km/h a přes zuby cedili jednu nadávku za druhou. Kolona stejně jako znenadání začala, tak i skončila a o jejím důvodu se tak můžeme jen dohadovat. Jisté je, že ji nezpůsobila ani autonehoda, ani stavební úpravy a dokonce ani policejní kontroly. Další zdržení však dalo značně zabrat naší psychice a poprvé padla myšlenka 24hodinový vytrvalostní test po D1 předčasně ukončit. Při protnutí dopravní značky, na které stál nápis PRAHA hlavní město, následovala další občerstvovací zastávka a hlavně měření. Spotřeba se ustálila na 4,8 l/100 km. Ujeto bylo 427 km a to za 5 hodin a 58 minut.

Před námi zbývalo 18 hodin jízdy a odpočinku. Vyrazit nebo ne? Vše rozhodl Fanda, který dotankoval nádrž do plna a na GPS navigaci nastavil cíl Brno. Asi nemá cenu tady popisovat každý kilometr naší cesty a stále dokolečka omílat jízdu skrz kolony čoudících kamionů, ale právě o tom celá trasa byla. Provoz výrazně neslábl ani ve večerních hodinách, kdy jsme vzhledem k únavě byli nuceni zpomalit a oproti plánu přidat několik zastávek, kterým vévodila káva a energy nápoje. Jediným členem našeho týmu nevykazujícím ani známku únavy byl náš skútr. Jeho jedinou slabinou byla žízeň, která však byla způsobena naším ne příliš šetrným zacházením, ale o tom to celé bylo! Během nočních a brzkých ranních přesunů, kdy jsme po D1 jezdili do slova a do písmene sami, jsme při jedné z našich zastávek skútr dovybavili plašičkou zvěře. Cena 99,- Kč nám nepřišla nijak přehnaná a za ten pocit bezpečí to stálo. S jelenem, srnkou nebo jinou zvěří jsme se tak naštěstí nepotkali.

30.7.2014 těsně před polednem náš test definitivně skončil. Skútr byl předán do Adventure-Biker, kde měl být o den či dva později rozebrán a důkladně zkontrolován a naše redakce se odebrala k zaslouženému odpočinku. Po absolvování necelých 1300 km jsme toho měli všichni opravdu plné zuby ... vlastně ne, K-XCT ač "špinavé až za ušima" se tvářilo, že by ještě nějaký ten kilometr s přehledem dalo :-)

06: Kymco K-XCT 300i 07: Kymco K-XCT 300i 03: Kymco K-XCT 300i

Trvalo nám 2 dny, než jsme se dali trochu dohromady a naše první kroky vedly kam jinam než do Adventure-Biker, kde byl skútr rozebrán a podroben důkladné kontrole. Popravdě, výsledek nás ani moc nepřekvapil. Vše funguje jak má! Ani tankodrom, jakým D1 bezesporu je, naše redakční Kymco nerozhodil. Žádné povolené nebo ulítlé šrouby, žádná porucha, zkrátka a dobře nic, co by stálo za řeč. Vlastně jedna drobnost tu byla. Vzduchový filtr měl své nejlepší dny za sebou a tak nám byl vyměněn za nový. Cena necelých 700,- Kč.

04: Kymco K-XCT 300i 05: Kymco K-XCT 300i 08: Kymco K-XCT 300i

A závěrečné hodnocení? To necháme na každém z vás. My v redakci jsme si sáhli až na dno a o to víc teď smekáme před jezdci nejen z 24 hodin Le Mans, se kterými se naším výkonem sice nemůžeme rovnat, ale pro představu nám to stačí až až. No a Kymco K-XCT? Co ještě dodat, vše už bylo řečeno :-)

 01: 24 hodin Le Mans aneb 24 hodin po D1 - hotovo

Celkové údaje:

Najeto: 1297 km

Průměrná spotřeba: 5 l/100 km

 

 

Poslední komentáře (2 komentáře)

A zapomněl jsi dodat, že si řídil pouze SÁM.
Mě zase unikla nějaká buď počáteční či koncová celková číslice na tachometru.
Potěšilo mě shrnutí, že se nic nepovolilo :)

Kolik to jelo řidičů?
když jsme jeli krajská města za 24hoin tak jse ujel 1665 km a z toho bylo po dálnici asi 300km a nehodnotil bych to tak tragicky jako vy.

Otevřít diskuzi

Související články

Vzpomínka na léto – nejen o skútrech v Bosně a Hercegovině 2019 - část 2.

Vzpomínka na léto – nejen o skútrech v Bosně a Hercegovině 2019 - část 2.

Reportáže a cestopisy

7.12.2019

ing. Miroslav Šmejkal

0

Dovolenou zpravidla plánujeme dost pozdě, když ne úplně na poslední chvíli. Letošní dovolená byla z tohoto pohledu výjimkou, ke které dochází maximálně jednou za deset let. Je to úplně neuvěřitelné, ale cíl jsme si naplánovali víc než rok dopředu.... Tak přesně takhle začínal článek nazvaný...

Více

Vzpomínka na léto – nejen o skútrech v Bosně a Hercegovině 2019 - část 1.

Vzpomínka na léto – nejen o skútrech v Bosně a Hercegovině 2019 - část 1.

Reportáže a cestopisy

12.11.2019

ing. Miroslav Šmejkal

0

Dovolenou zpravidla plánujeme dost pozdě, když ne úplně na poslední chvíli. Letošní dovolená byla z tohoto pohledu výjimkou, ke které dochází maximálně jednou za deset let. Je to úplně neuvěřitelné, ale cíl jsme si naplánovali víc než rok dopředu. Došlo k tomu tak, že jsme jedno nedělní...

Více

Vzpomínka na léto - o skútrech na Sardinii 2018

Vzpomínka na léto - o skútrech na Sardinii 2018

Reportáže a cestopisy

8.4.2019

Ing. Miroslav Šmejkal

1

Minulý rok jsem po úspěšné letní dovolené na Hvaru uvažoval o dalším chorvatském ostrově – Pagu. Já mám to Chorvatsko, tenkrát ještě Jugoslávii, tak nějak od dětství v krvi. Jenže se ukázalo, že je všechno jinak. Přítelkyně prohlásila, že cestu autem bude trpět maximálně jednou za dva roky,...

Více

Za vůní hor, moře a borovic - aneb hurá do Chorvatska

Za vůní hor, moře a borovic - aneb hurá do Chorvatska

Reportáže a cestopisy

26.7.2018

Karel

8

Minulý rok se mi nic psát nechtělo a zřejmě bych ani letos o cestě k moři, kterou jsem minulý rok absolvoval, nic nenapsal. Ale jelikož mi při nedávným úklidu spadlo na hlavu několik papírů s pár údaji o naší cestě k Jadranu, překonal jsem lenost a řekl si, že přece jen něco vytvořím. Takže moje...

Více

Vzpomínka na zimu 2018 - tip na lyžování a zajímavost pro skútříkáře

Vzpomínka na zimu 2018 - tip na lyžování a zajímavost pro skútříkáře

Reportáže a cestopisy

22.6.2018

Miroslav Šmejkal

3

Na přelomu ledna a února jsme se vydali na lyžovačku do italských Alp, do části zvané Dolomity. Rozhodli jsme se zopakovat akci, do které nás před dvěma roky uvrtal můj kamarád, slibujíc nejen pěkné lyžování, ale i dvě překvapení po cestě. Nejsem zrovna sportovní typ a skalní lyžař už vůbec ne,...

Více

Bleskovky

Piaggio Group pokračuje v boji na ochranu svých produktů před padělateli

29.10.2021

Piaggio Group pokračuje v boji na ochranu svých produktů před padělateliPIAGGIO GROUP VYHRÁVÁ SOUD PRVNÍ INSTANCE O PORUŠENÍ EVROPSKÉHO PATENTU PROTI SPOLEČNOSTI PEUGEOT MOTOCYCLES V PAŘÍŽI A MILÁNĚPO NÁZVU VESPA JE UZNÁNA TAKÉ JEDINEČNOST SKÚTRU...

Více

VOGE odstartovala akci “Máš čerstvýřidičák A2?”

23.6.2021

VOGE odstartovala akci “Máš čerstvýřidičák A2?”Voge se nyní vytasilo s atraktivní akcí, kde zákaznící ušetří nemalý peníz. Při zakoupení modelu VOGE 300AC, 300R nebo 500R a předložení řidičského průkazu s vyznačením skupiny A2,...

Více

NOVÝ ELEKTRICKÝ SKÚTR PIAGGIO ONE

15.6.2021

NOVÝ ELEKTRICKÝ SKÚTR PIAGGIO ONENOVÝ ELEKTRICKÝ SKÚTR PIAGGIO ONE• PŘEDSTAVUJEME MODEL „ONE“, NOVÝ ELEKTRICKÝ SKÚTR PIAGGIO• ITALSKÝ PŮVOD A ZAMĚŘENÍ NA MLADÉ ZÁKAZNÍKY: „ONE“ JE SPOJENÍM BAREV, FANTAZIE, STYLU,...

Více

Kymco startuje cenovou akci na atraktivní modely stopětadvacítek

19.4.2021

Kymco startuje cenovou akci na atraktivní modely stopětadvacítekKymco se na startu letošní sezóny vytasilo s atraktivní akcí, kde zákaznící ušetří nemalý peníz. Od 12. dubna nabízí tento tchajwanský výrobce skvělé ceny na svoje oblíbené skútry...

Více

BMW C1 znovu na scéně?

12.4.2021

BMW C1 znovu na scéně?Kdo by neznal legendární skútr od BMW s označením C1. Skútr vybavený speciálním rámem a bezpečnostními pásy, který umožňoval jízdu bez ochranné přilby byl poprvé veřejnosti...

Více

Starší bleskovky

Podcasty

Černou Afrikou

17.6.2021

Řeknu jen tohle: jedna vtipná partička a Jihoafrická republika, Botswana, Zimbabwe, Namibie   . . . .   Tady je zmiňový DOTAZNÍK jak jsi se potkal s krizí středního věku. Nezabere...

Více

Jindra Belšan o velkém Rusku

24.10.2019

Jindra Belšan je pamětník. To jako, že toho hodně viděl, hodně zažil a má tedy o čem vyprávět. Dnes jsme se zaměřili hlavně na jeho cesty do Ruska.

Více

Balkánské šotoliny (Kodo120)

3.12.2018

Hurá na Balkán na šotoliny. Po tom, co začal Pertla systematicky mapovat Evropské šotoliny, musí být každému jasné, že Balkán je pro většinu z nás v tomto duchu stále ještě...

Více

Starší podcasty

Kalendář akcí

Po

Út

St

Čt

So

Ne

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

11.

12.

13.

14.

15.

16.

17.

18.

19.

20.

21.

22.

23.

24.

25.

26.

27.

28.

29.

30.

Nebyly nalezeny žádné nadcházející události

Přidat novou akci

Partneři

CAFE-RACER.cz
TIPMOTO.cz
ZIVEFIRMY.cz
PARTSDEPOT.cz
BONMOTO.cz
BE-RIDER.com

Společnost Montplast se specializuje na výrobu a montáž zastřešení bazénů. Zastřešení bazénů se vyrábí ze systémových hliníkových profilů, opatřených povrchovou úpravou.