honda ctx 700 - dospělá motorka s automatem

Honda CTX 700 - dospělá motorka s automatem

22.7.2014

Viktor Hrachovec

Test "klasické" motorky na našich stránkách sice nenajdete, zato skútrů jsme otestovali už desítky. Když ale Honda přišla s modelem CTX 700, bylo takřka během vteřiny rozhodnuto, že tenhle stroj si nemůžeme nechat ujít. A tak se také stalo. V následujícím testu vám představíme Hondu CTX 700 od A až po Z, od sedla až po motor, od kol až po zrcátka, zkrátka představíme vám ji celou. A proč jsme se vlastně rozhodli otestovat onu "klasickou" motorku? Důvodů je několik. Tím nejzásadnějším ale bude fakt, že stejně jako Integra, tak i CTX používá druhou generaci dvojspojkové automatické převodovky. Krom automatu nabízí CTX i úložný prostor, který sice není kdovíjak oslnivý, ale v kombinaci s bočními kufry, které jsou už v základní výbavě, se dá zabalit i na pořádnou dovolenou.

Honda CTX (Comfort Technology eXperience) znamená v překladu komfortní technologický zážitek. A skutečně - CTX nabízí víc než pohodlný posez, a to i pro lidi menšího vzrůstu. Potěší snadné ovládání a kultivovaný chod. Moderní techniku zastupuje čtyřdobý, kapalinou chlazený řadový dvouválec o výkonu 35 kW, dvojspojková převodovka s možností plynulé volby mezi automatickým a manuálním řazením a brzdy vybavené systémem C-ABS, který optimalizuje vyvážení přední a zadní brzdné kontroly při současném rušení skluzu kola za různorodých jízdních podmínek. O tom, že jízda v sedle tohoto stroje je zážitkem vskutku nezapomenutelným, pak není třeba vůbec pochybovat.

002: honda ctx 700 - dospělá motorka s automatem 004: honda ctx 700 - dospělá motorka s automatem

Honda CTX 700 je v České republice nabízena ve dvou barevných variantách (černá metalíza Darkness a perleťově bílá Fadeless). Nám bylo CTX zapůjčeno v bílé variantě, která je podle nás daleko slušivější. Velký přední světlomet je charakteristickým znakem nejen tohoto motocyklu, ale celé řady NC. Nízké plexi a široká přední kapotáž nápadně připomíná majestátní Hondu Goldwing, a aby také ne, když CTX se nechalo Goldwingem, a to konkrétně modelem F6B, inspirovat.

005: honda ctx 700 - dospělá motorka s automatem 010: honda ctx 700 - dospělá motorka s automatem

Po usednutí do čopráckého sedla, které vyznává heslo "pohodlí až na prvním místě", zjišťujeme, že jeho umístění 720 mm nad zemí dává možnost řídit Hondu CTX opravdu všem! Za řídítky se budete cítit dobře, ať měříte 2 metry nebo máte jen 160 cm. Přístrojovka je plně digitální, jak je ostatně u modelů NC zvykem. Otáčkoměr, tachometr, ukazatel paliva, ukazatel zařazené rychlosti, hodiny, to vše zde najdete. Vše je navíc přehledné a dobře čitelné ať už v noci nebo při ostrém slunci. Pod přítrojovkou jsou na každé straně umístěné kryty "repráků", a tak je velmi pravděpodobné, že ve volitelném příslušenství bude možné si nějakou tu soustavu dokoupit.

003: honda ctx 700 - dospělá motorka s automatem

S trubkovými řídítky moc parády CTX nenadělá, ale po praktické stránce, např. při instalaci držáku navigace, je zvolené řešení k nezaplacení. Za zmínku rozhodně stojí zrcátka, která poskytují takřka dokonalý přehled o dění za vámi, a to bez sebemenších vibrací. Ovládání na řídítkách je stejné jako u Hondy Integry, s jedním rozdílem. Ruční brzda, kterou je CTX díky nemožnosti zařadit rychlostní stupeň například při stání do kopce vybaveno, je umístěna u levé rukojeťi vedle spínače varovných blinkrů. Tenhle nikterak bezvýznamný detail jsme nejednou ocenili při parkování, protože CTX není vybavena hlavním stojanem. 

009: honda ctx 700 - dospělá motorka s automatem

V přední kapotáži se nachází jak nádrž o objemu 12,4 l, tak příruční kastlík, který pojme mobilní telefon, peněženku a možná ještě ovladač od garáže. Tím je jeho kapacita ale zcela využita. Jeho umístění navíc dává tušit, že nádrž by mohla být o nějaký ten litřík větší, což u cestovní motorky, kterou CTX bezpochyby je, rozhodně není k zahození. Na druhou stranu spotřeba udávaná výrobcem zaručuje dojezd skoro 400 km na jednu nádrž, což postačí i na pořádnou porci kilometrů!

006: honda ctx 700 - dospělá motorka s automatem 007: honda ctx 700 - dospělá motorka s automatem 008: honda ctx 700 - dospělá motorka s automatem

Kromě odnímatelných bočních kufrů má CTX ještě jedno odkládací místo pod sedlem. Do prostoru pod ním sice helmu nedáte a je jedno, jestli vlastníte jetku, integrálku nebo třeba klapačku, ale je zde prostor pro lékárničku, vestu, povinnou výbavu v podobě žárovek a pojistek a ještě na originální zámek Honda. Krom toho originálního sem vtěstnáte ještě malý kotoučák a pár dalších drobností. Sedlo je uzamykatelné, takže případných lapků se bát nemusíte. 

014: honda ctx 700 - dospělá motorka s automatem

O pohon se stará řadový čtyřválec, kterého po otočení klíčkem probudíte pomocí tlačítka startéru. Klasický dvojhmat, tedy brzda spolu s tlačítkem start, jaký znáte u skútrů, není v tomto případě třeba. Motor naskakuje okamžitě, ale po otočení plynem se CTX nepohne ani o milimtr vpřed. Nejdříve je nutné zařadit 1. rychlostní stupeň, což v překladu znamená, že tam pomocí tlačítek na řídítkách hodíte onu "jedničku". Pak už stačí jediné - vzít za plyn. Pakliže ovšem nemáte zataženou ruční brzdu (o té vás na přístrojovce informuje červená kontrolka) nebo vyklopený stojánek. V takovém případě CTX udělá jediné - zhasne. Pokud je vše v pořádku, stačí jen kroutit plynem a užívat si naprosto pohodovu jízdu. CTX toho ale nabízí víc, mnohem víc! V automatu máte na výběr ze dvou jízdních režimů, D - město a S - Sport. Při režimu D jede motocykl především na spotřebu a řekněme "na pohodu", kdežto při sportovním režimu motor točí zhruba o 1 000 otáček víc a stroj se tak stává dravějším. Pokud automatům příliš neholdujete, nezoufejte! Klasické moto řazení (rozumějte spojku na řídítkách a řadičku na noze) tu sice nenajdete, ale pomocí kolébkových tlačítek + a - si můžete řadit jak je libo ... vlastně jen tak, jak vám dovolí elektronika. Ta totiž řazení a nejen to hlídá téměř dokonale.

011: honda ctx 700 - dospělá motorka s automatem 013: honda ctx 700 - dospělá motorka s automatem 012: honda ctx 700 - dospělá motorka s automatem

Jízda samotná je pak určena hlavně pro ty jezdce, kteří se neženou za rychlostními rekordy, ale dopřejí si klidnou a pohodovou jízdu. CTX sice dokáže uhánět hodně přes 130 km/h, ale o tom jízda na chopperu prostě není. Důležité je pohodlí, které CTX nabízí opravdu velkorysé. Motocykl se dobře vede a díky nízko položenému těžišti padá do zatáček tak nějak sám. Stupačky alá cruiser jsou sklopné, a tak vás v případě většího náklonu může vyděsit jen zvuk "šroubu" škrtajícího o asfalt. Naprosto fenomální jsou pak brzdy, které si s 244 kilogramů vážícím strojem poradí jakoby nic. Jejich nástup není nikterak kousavý ani vlažný, ale zcela přesně dávkovaný. Další plusové body získává CTX svým dobře vyladěným podvozkem a spotřebou, která se v době našeho testu ustálila na hodnotě 3,4 l/100 km, a to jsme CTX rozhodně nešetřili, ba naopak.

Závěrem lze zhodnotit Hondu CTX 700 jako povedený stroj pro cestovatele, kteří si neodpustí jistou dávku stylovosti a originality. Honda CTX tak u nás v redakci zabodovala na plné čáře. Přemrštěná pak podle nás není ani cena, která byla v případě tohoto modelu vybavného i dvojicí bočních kufrů na 239 900,- Kč. Takže za nás GO CTX GO!

Technické informace:

Typ motoru Čtyřdobý, kapalinou chlazený řadový dvouválec
Vrtání x zdvih 73 x 80 mm
Zdvihový objem 669,6 ccm
Kompresní poměr 10,7:1
Max. výkon 35 kW (6 250 ot. za min.)
Max. kroutící moment 60 Nm (4 750 ot. za min.)
Spouštění motoru elektrické
Převodovka 6 rychlostí (DCT)
Sekundární převod řetěz
Rozměry (D x ? x V) 2 255 x 892 x 1 165 mm
Rozvor 1 530 mm
Výška sedla 720 mm
Světla výška 130 mm
Objem nádrže 12,4 l
Pneumatiky - přední 120/70ZR17
Pneumatiky - zadní 160/60ZR17
Odpružení - přední 41 mm teleskopická vidlice
Odpružení - zadní Monoshock
Brzdy - přední 320 mm kotoučová
Brzdy - zadní 240 mm kotoučová
Provozní hmotnost 244 kg

 

Foto: www.skutrportal.cz

Naše hodnocení: 93%

Poslední komentáře (1 komentář)

Článok dobrý, ale chýba mi porovnanie s inými podobnými modelmi, napr. so spomínanou Integrou. Prečo CTX a nie Integra, prípadne naopak. Pomohlo by to v orientácii a rozhodovaní. Ďakujem. 

Otevřít diskuzi

Související články

HONDA X-ADV – slečna drsňák

HONDA X-ADV – slečna drsňák

Recenze a testy

17.7.2017

František Hadt

4

Jednou z největších letošních novinek, které Honda představila, je bezesporu velice zajímavý stroj HONDA X-ADV. Motocykl ve stylu „crossoveru“, který svým vzhledem dává najevo, že se hodí nejen do města, ale i na delší cesty, a navíc se nezalekne ani mírného terénu.

Více

HONDA NC750X - skromný univerzál pro každý den

HONDA NC750X - skromný univerzál pro každý den

Recenze a testy

24.5.2016

František Hadt

0

První generace HONDY NC 700 X opustila brány továrny již v roce 2012. Od té doby pomalu ale jistě zraje jako dobré víno. Celkově nová NC750X o něco povyrostla a zmohutněla, což jí rozhodně přidalo na kráse. Když k tomu přidáme pěkné nové barevné kombinace, LED osvětlení, tak to vše dělá z...

Více

Honda Africa Twin CRF1000L - Návrat legendy

Honda Africa Twin CRF1000L - Návrat legendy

Recenze a testy

29.4.2016

František Hadt & Viktor Hrachovec

0

Začít sezónu testem dospělé motorky je minimálně hodně zvláštní. Když jsme ale dostali možnost otestovat dlouho očekávanou novinku motocyklového světa jménem HONDA CRF 1000L AFRICA TWIN, neváhali jsme ani vteřinu! Africu jsme k týdennímu testu převzali dovybavenou ochranným rámem, mlhovými LED...

Více

SYM MAXSYM 600i ABS SPORTY – Cestování první třídou

SYM MAXSYM 600i ABS SPORTY – Cestování první třídou

Recenze a testy

6.7.2015

František Hadt

0

Tchajwanská značka SYM se v naší redakci v poslední době při testování zapsala do podvědomí velmi povedenými a kvalitními skútry. O to více jsme se těšili na svezení s vlajkovou lodi této značky jménem SYM MAXSYM 600i ABS SPORTY.

Více

Honda Crosstourer – v jiné dimenzi

Honda Crosstourer – v jiné dimenzi

Recenze a testy

25.5.2015

Viktor Hrachovec

0

Co má Crosstourer společného se skútrem? Odpověď je jednoduchá - NIC. Přesto jsme dostali možnost strávit v jeho sedle příjemný týden a vyzkoušet, co tahle mašina vlastně umí. Správně tušíte, že to musí mít nějaký háček, a máte pravdu. Honda Crosstourer nám byla zapůjčena ve verzi označované...

Více

Bleskovky

Společné tiskové prohlášení motocyklové sekce SDA a Veletrhů Brno a.s. ke konání Motosalonu v...

28.3.2019

Společné tiskové prohlášení motocyklové sekce SDA a Veletrhů Brno a.s. ke konání Motosalonu v příštích letechVýstava motocyklů a motorkářského příslušenství Motosalon se bude konat i v dalších pěti letech střídavě v Brně a Praze. Na tomto se dohodli dnes zástupci motocyklové sekce Svazu...

Více

Honda slaví nejlepší prodejní výsledek v historii českého motocyklismu!

26.3.2019

Honda slaví nejlepší prodejní výsledek v historii českého motocyklismu!Společnost Honda Motor Europe Ltd., Czech Republic Branch dosáhla v roce 2018 za časové období od 1.1.2018 do 31.12.2018 nejúspěšnějšího prodejního výsledku a poprvé vhistorii...

Více

Motopark Ostrava –nově otevřený autorizovaný prodejce Hondyna Moravě!

25.3.2019

Motopark Ostrava –nově otevřený autorizovaný prodejce Hondyna Moravě!Od února letošního roku otevřel nový motocyklový ráj na Moravě areál, který nabízí záruku komplexních služeb, spokojenosti a zábavy. Cílem Motoparku Ostrava je poskytnout zákazníkům...

Více

Legendární Babeta v podání čínského Yuki za akční cenu!

11.10.2018

Legendární Babeta v podání čínského Yuki za akční cenu!Kdo by neznal legendární Babetu. Jednoduché, na údržbu nenáročné vozidlo, které vás díky pedálům nenechalo ve štychu ani, když už v nádrži nebyla ani kapka benzínu. Yuki teď nabízí...

Více

Honda ve Vrbovce

12.3.2018

Honda ve VrbovceV pražské Vrbovce se po několika letech objevila Honda! Tradiční japonskou značku zde zastupuje společnost K2 moto. Na ploše bývalého Aspiritu naleznete luxusně vybavený showroom a...

Více

Starší bleskovky

Podcasty

Balkánské šotoliny (Kodo120)

3.12.2018

Hurá na Balkán na šotoliny. Po tom, co začal Pertla systematicky mapovat Evropské šotoliny, musí být každému jasné, že Balkán je pro většinu z nás v tomto duchu stále ještě...

Více

1000 zatáček s Kamilem Holánem (Kodo119)

21.8.2018

Isle of Man, Hořice, road racing, lety, pády, ale hlavně obrovská radost a nadšení. Kamil Holán po třech letech opět hostem Kolama dolu www.1000zkh.cz

Více

Suchý dingo u protinožců (Kodo118)

18.10.2017

Pavel už je zase na cestě. Tentokrát vyrazil až k protinožcům a jak jinak než opět na Jawě    

Více

Starší podcasty

Kalendář akcí

Po

Út

St

Čt

So

Ne

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

11.

12.

13.

14.

15.

16.

17.

18.

19.

20.

21.

22.

23.

24.

25.

26.

27.

28.

29.

30.

31.

Nebyly nalezeny žádné nadcházející události

Přidat novou akci

Partneři

CAFE-RACER.cz
TIPMOTO.cz
ZIVEFIRMY.cz
PARTSDEPOT.cz
KOLAMADOLU.cz