Honda CTX 700 - dospělá motorka s automatem
Test "klasické" motorky na našich stránkách sice nenajdete, zato skútrů jsme otestovali už desítky. Když ale Honda přišla s modelem CTX 700, bylo takřka během vteřiny rozhodnuto, že tenhle stroj si nemůžeme nechat ujít. A tak se také stalo. V následujícím testu vám představíme Hondu CTX 700 od A až po Z, od sedla až po motor, od kol až po zrcátka, zkrátka představíme vám ji celou. A proč jsme se vlastně rozhodli otestovat onu "klasickou" motorku? Důvodů je několik. Tím nejzásadnějším ale bude fakt, že stejně jako Integra, tak i CTX používá druhou generaci dvojspojkové automatické převodovky. Krom automatu nabízí CTX i úložný prostor, který sice není kdovíjak oslnivý, ale v kombinaci s bočními kufry, které jsou už v základní výbavě, se dá zabalit i na pořádnou dovolenou.
Honda CTX (Comfort Technology eXperience) znamená v překladu komfortní technologický zážitek. A skutečně - CTX nabízí víc než pohodlný posez, a to i pro lidi menšího vzrůstu. Potěší snadné ovládání a kultivovaný chod. Moderní techniku zastupuje čtyřdobý, kapalinou chlazený řadový dvouválec o výkonu 35 kW, dvojspojková převodovka s možností plynulé volby mezi automatickým a manuálním řazením a brzdy vybavené systémem C-ABS, který optimalizuje vyvážení přední a zadní brzdné kontroly při současném rušení skluzu kola za různorodých jízdních podmínek. O tom, že jízda v sedle tohoto stroje je zážitkem vskutku nezapomenutelným, pak není třeba vůbec pochybovat.
Honda CTX 700 je v České republice nabízena ve dvou barevných variantách (černá metalíza Darkness a perleťově bílá Fadeless). Nám bylo CTX zapůjčeno v bílé variantě, která je podle nás daleko slušivější. Velký přední světlomet je charakteristickým znakem nejen tohoto motocyklu, ale celé řady NC. Nízké plexi a široká přední kapotáž nápadně připomíná majestátní Hondu Goldwing, a aby také ne, když CTX se nechalo Goldwingem, a to konkrétně modelem F6B, inspirovat.
Po usednutí do čopráckého sedla, které vyznává heslo "pohodlí až na prvním místě", zjišťujeme, že jeho umístění 720 mm nad zemí dává možnost řídit Hondu CTX opravdu všem! Za řídítky se budete cítit dobře, ať měříte 2 metry nebo máte jen 160 cm. Přístrojovka je plně digitální, jak je ostatně u modelů NC zvykem. Otáčkoměr, tachometr, ukazatel paliva, ukazatel zařazené rychlosti, hodiny, to vše zde najdete. Vše je navíc přehledné a dobře čitelné ať už v noci nebo při ostrém slunci. Pod přítrojovkou jsou na každé straně umístěné kryty "repráků", a tak je velmi pravděpodobné, že ve volitelném příslušenství bude možné si nějakou tu soustavu dokoupit.
S trubkovými řídítky moc parády CTX nenadělá, ale po praktické stránce, např. při instalaci držáku navigace, je zvolené řešení k nezaplacení. Za zmínku rozhodně stojí zrcátka, která poskytují takřka dokonalý přehled o dění za vámi, a to bez sebemenších vibrací. Ovládání na řídítkách je stejné jako u Hondy Integry, s jedním rozdílem. Ruční brzda, kterou je CTX díky nemožnosti zařadit rychlostní stupeň například při stání do kopce vybaveno, je umístěna u levé rukojeťi vedle spínače varovných blinkrů. Tenhle nikterak bezvýznamný detail jsme nejednou ocenili při parkování, protože CTX není vybavena hlavním stojanem.
V přední kapotáži se nachází jak nádrž o objemu 12,4 l, tak příruční kastlík, který pojme mobilní telefon, peněženku a možná ještě ovladač od garáže. Tím je jeho kapacita ale zcela využita. Jeho umístění navíc dává tušit, že nádrž by mohla být o nějaký ten litřík větší, což u cestovní motorky, kterou CTX bezpochyby je, rozhodně není k zahození. Na druhou stranu spotřeba udávaná výrobcem zaručuje dojezd skoro 400 km na jednu nádrž, což postačí i na pořádnou porci kilometrů!
Kromě odnímatelných bočních kufrů má CTX ještě jedno odkládací místo pod sedlem. Do prostoru pod ním sice helmu nedáte a je jedno, jestli vlastníte jetku, integrálku nebo třeba klapačku, ale je zde prostor pro lékárničku, vestu, povinnou výbavu v podobě žárovek a pojistek a ještě na originální zámek Honda. Krom toho originálního sem vtěstnáte ještě malý kotoučák a pár dalších drobností. Sedlo je uzamykatelné, takže případných lapků se bát nemusíte.
O pohon se stará řadový čtyřválec, kterého po otočení klíčkem probudíte pomocí tlačítka startéru. Klasický dvojhmat, tedy brzda spolu s tlačítkem start, jaký znáte u skútrů, není v tomto případě třeba. Motor naskakuje okamžitě, ale po otočení plynem se CTX nepohne ani o milimtr vpřed. Nejdříve je nutné zařadit 1. rychlostní stupeň, což v překladu znamená, že tam pomocí tlačítek na řídítkách hodíte onu "jedničku". Pak už stačí jediné - vzít za plyn. Pakliže ovšem nemáte zataženou ruční brzdu (o té vás na přístrojovce informuje červená kontrolka) nebo vyklopený stojánek. V takovém případě CTX udělá jediné - zhasne. Pokud je vše v pořádku, stačí jen kroutit plynem a užívat si naprosto pohodovu jízdu. CTX toho ale nabízí víc, mnohem víc! V automatu máte na výběr ze dvou jízdních režimů, D - město a S - Sport. Při režimu D jede motocykl především na spotřebu a řekněme "na pohodu", kdežto při sportovním režimu motor točí zhruba o 1 000 otáček víc a stroj se tak stává dravějším. Pokud automatům příliš neholdujete, nezoufejte! Klasické moto řazení (rozumějte spojku na řídítkách a řadičku na noze) tu sice nenajdete, ale pomocí kolébkových tlačítek + a - si můžete řadit jak je libo ... vlastně jen tak, jak vám dovolí elektronika. Ta totiž řazení a nejen to hlídá téměř dokonale.
Jízda samotná je pak určena hlavně pro ty jezdce, kteří se neženou za rychlostními rekordy, ale dopřejí si klidnou a pohodovou jízdu. CTX sice dokáže uhánět hodně přes 130 km/h, ale o tom jízda na chopperu prostě není. Důležité je pohodlí, které CTX nabízí opravdu velkorysé. Motocykl se dobře vede a díky nízko položenému těžišti padá do zatáček tak nějak sám. Stupačky alá cruiser jsou sklopné, a tak vás v případě většího náklonu může vyděsit jen zvuk "šroubu" škrtajícího o asfalt. Naprosto fenomální jsou pak brzdy, které si s 244 kilogramů vážícím strojem poradí jakoby nic. Jejich nástup není nikterak kousavý ani vlažný, ale zcela přesně dávkovaný. Další plusové body získává CTX svým dobře vyladěným podvozkem a spotřebou, která se v době našeho testu ustálila na hodnotě 3,4 l/100 km, a to jsme CTX rozhodně nešetřili, ba naopak.
Závěrem lze zhodnotit Hondu CTX 700 jako povedený stroj pro cestovatele, kteří si neodpustí jistou dávku stylovosti a originality. Honda CTX tak u nás v redakci zabodovala na plné čáře. Přemrštěná pak podle nás není ani cena, která byla v případě tohoto modelu vybavného i dvojicí bočních kufrů na 239 900,- Kč. Takže za nás GO CTX GO!
Technické informace:
Typ motoru | Čtyřdobý, kapalinou chlazený řadový dvouválec |
---|---|
Vrtání x zdvih | 73 x 80 mm |
Zdvihový objem | 669,6 ccm |
Kompresní poměr | 10,7:1 |
Max. výkon | 35 kW (6 250 ot. za min.) |
Max. kroutící moment | 60 Nm (4 750 ot. za min.) |
Spouštění motoru | elektrické |
Převodovka | 6 rychlostí (DCT) |
Sekundární převod | řetěz |
Rozměry (D x ? x V) | 2 255 x 892 x 1 165 mm |
Rozvor | 1 530 mm |
Výška sedla | 720 mm |
Světla výška | 130 mm |
Objem nádrže | 12,4 l |
Pneumatiky - přední | 120/70ZR17 |
Pneumatiky - zadní | 160/60ZR17 |
Odpružení - přední | 41 mm teleskopická vidlice |
Odpružení - zadní | Monoshock |
Brzdy - přední | 320 mm kotoučová |
Brzdy - zadní | 240 mm kotoučová |
Provozní hmotnost | 244 kg |
Foto: www.skutrportal.cz
Naše hodnocení: 93%
Související články
HONDA X-ADV – slečna drsňák
Jednou z největších letošních novinek, které Honda představila, je bezesporu velice zajímavý stroj HONDA X-ADV. Motocykl ve stylu „crossoveru“, který svým vzhledem dává najevo, že se hodí nejen do města, ale i na delší cesty, a navíc se nezalekne ani mírného terénu.
HONDA NC750X - skromný univerzál pro každý den
První generace HONDY NC 700 X opustila brány továrny již v roce 2012. Od té doby pomalu ale jistě zraje jako dobré víno. Celkově nová NC750X o něco povyrostla a zmohutněla, což jí rozhodně přidalo na kráse. Když k tomu přidáme pěkné nové barevné kombinace, LED osvětlení, tak to vše dělá z...
Honda Africa Twin CRF1000L - Návrat legendy
Začít sezónu testem dospělé motorky je minimálně hodně zvláštní. Když jsme ale dostali možnost otestovat dlouho očekávanou novinku motocyklového světa jménem HONDA CRF 1000L AFRICA TWIN, neváhali jsme ani vteřinu! Africu jsme k týdennímu testu převzali dovybavenou ochranným rámem, mlhovými LED...
SYM MAXSYM 600i ABS SPORTY – Cestování první třídou
Tchajwanská značka SYM se v naší redakci v poslední době při testování zapsala do podvědomí velmi povedenými a kvalitními skútry. O to více jsme se těšili na svezení s vlajkovou lodi této značky jménem SYM MAXSYM 600i ABS SPORTY.
Honda Crosstourer – v jiné dimenzi
Co má Crosstourer společného se skútrem? Odpověď je jednoduchá - NIC. Přesto jsme dostali možnost strávit v jeho sedle příjemný týden a vyzkoušet, co tahle mašina vlastně umí. Správně tušíte, že to musí mít nějaký háček, a máte pravdu. Honda Crosstourer nám byla zapůjčena ve verzi označované...
Bleskovky
Komu chybí skútr?
1.12.2020
BMW představilo nový koncept elektroskútru
12.11.2020
SEAT MÓ eScooter 125
6.11.2020
Ducati ve světě skútrů?
4.11.2020
Podcasty
Jindra Belšan o velkém Rusku
24.10.2019
Jindra Belšan je pamětník. To jako, že toho hodně viděl, hodně zažil a má tedy o čem vyprávět. Dnes jsme se zaměřili hlavně na jeho cesty do Ruska.
Balkánské šotoliny (Kodo120)
3.12.2018
Hurá na Balkán na šotoliny. Po tom, co začal Pertla systematicky mapovat Evropské šotoliny, musí být každému jasné, že Balkán je pro většinu z nás v tomto duchu stále ještě...
1000 zatáček s Kamilem Holánem (Kodo119)
21.8.2018
Isle of Man, Hořice, road racing, lety, pády, ale hlavně obrovská radost a nadšení. Kamil Holán po třech letech opět hostem Kolama dolu www.1000zkh.cz
Kalendář akcí
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | 2. | 3. |
||||
4. | 5. | 6. | 7. | 8. | 9. | 10. |
11. | 12. | 13. | 14. | 15. | 16. | 17. |
18. | 19. | 20. | 21. | 22. | 23. | 24. |
25. | 26. | 27. | 28. | 29. | 30. | 31. |
Nebyly nalezeny žádné nadcházející události
Poslední komentáře (1 komentář)
martinko, 4.2.2018 v 06:15
Článok dobrý, ale chýba mi porovnanie s inými podobnými modelmi, napr. so spomínanou Integrou. Prečo CTX a nie Integra, prípadne naopak. Pomohlo by to v orientácii a rozhodovaní. Ďakujem.
Otevřít diskuzi