honda integra 2014

Honda Integra 2014 - skútr s vlastnostmi motocyklu

6.5.2014

František Hadt

Test Hondy Integry jsme vám na Skútrportálu přinesli již v minulosti. Nyní se nám do redakce dostalo inovované provedení tohoto nevšedního skútromotocyklu pro rok 2014 ve velmi pěkném barevném provedení Trikolora.

Hlavními změnami oproti původnímu provedení je změna celé geometrie skútru, kdy pro jezdce přibylo velmi slušných 8 cm pro kolena. Dále se zvýšil zdvihový objem z původních 670 ccm na současných 745 ccm. S tím je spojený nárůst výkonu na 55 koní a kroutícího momentu na 68 Nm. Jednou z největších změn je použití druhé generace dvojspojkové převodovky DCT. Na tu první často směřovala kritika, a tak jsme byli zvědavi, jak bude druhá generace fungovat. Již při prvním setkání musíme pochválit faceliftovaný design.

Jízda

Nechme tedy teorie a pojďme si maličko zajezdit, čeká nás naše oblíbená trasa směr Štěchovice. Usedám do pohodlné sedačky a se svou výškou 193 cm se pohodlně uvelebuji za řídítky motocyklu. Zde je z mého pohledu nejvíce znát inovace oproti minulému modelu. Nový model je podstatně příjemnější pro dlouhány - nabízí více místa pro kolena a více prostoru pro nohy a dává tak zapomenout na výtky k původnímu provedení Integry. Všechny ovladače intuitivně nacházím tam, kde mají být. Až na jeden… ovladač blinkrů je nepřirozeně pod tlačítkem klaksonu, takže jsem z počátku testu několikrát omylem zatroubil.

08: honda integra 2014 09: honda integra 2014

Otáčím klíčkem ve spínací skříňce a přede mnou se začínají zobrazovat údaje na digitální přístrojovce. Ta obsahuje vše potřebné – rychlost, otáčky motoru, celkové a denní počítadlo kilometrů či množství paliva. Dále je zde zobrazen vybraný režim automatického převodu D či S a zároveň je zobrazen i aktuálně zařazený převodový stupeň. Tlačítkem u pravé rukojeti spouštím motor. Ozývá se nádherný zvuk dospělého  motocyklu. Vychutnávám si výhodu oproti skútrům – na neutrál si pohrávám s plynem a naslouchám úžasnému koncertu dvou válců. Pravou rukou posunuji volič automatické převodovky a opatrně přidávám plyn. Další rozdíl oproti klasickému skútru – stroj vyráží bezprostředně vpřed, aniž by předtím zvyšoval otáčky. Při 1 500 ot/min automatika přeřazuje na vyšší stupně. Zpočátku mi to připadalo zbytečně brzy, ale motor s vysokým krouťákem si s tím bez potíží poradí a odměňuje mě hned z volnoběžných otáček slušným zátahem.

013: honda integra 2014 016: honda integra 2014

Po pár metrech se osměluji a  převodovka reaguje podřazením o dva rychlostní stupně. Integra dravě vyráží vpřed a během chviličky je tam stovka. Už od prvních okamžiků Honda padne pěkně do ruky a připadám si na ní hned jako doma. Je čas vyzkoušet, co Integra umí, a tak přepínám volič automatu do polohy S. V tom okamžiku mám pocit, že motorku někdo pokropil živou vodou. Pásmo otáček pro přeřazení se posune o 2 tisícovky výše a vychutnávám si opravdu silný zátah motoru.

014: honda integra 2014 015: honda integra 2014

Cestou podél Vltavy v pátečním silném provozu mi „S“ kový režim přichází vhod a není problém bezpečně předjet celou kolonu vozidel. Komu by i sportovní režim byl málo, může kdykoli použít ruční řazení pomocí tlačítek u levé rukojeti řídítek. Já jsem ale většinu testu využíval turistický režim D, a jakmile bylo potřeba rychle přidat a předjet pomalejší vozidlo přede mnou, stačilo přepnout levým palcem volič do polohy S a předjížděcí manévr byl otázkou okamžiku. Tohle mě prostě baví. Každé řazení je doprovázeno kovovým cvaknutím a to je tak jediné, díky čemu poznáme, že je převodovka v „akci“. Zajímavostí je adaptivní schopnost automatické převodovky, kdy elektronika neustále vyhodnocuje styl jízdy a tomu přizpůsobuje chování automatu. Například při delší jízdě pohodovým tempem v nízkých otáčkách v režimu D se jí při nutnosti okamžitého zrychlení nechtělo příliš do podřazování a několikrát jsem musel pro rychlou reakci přepnout volič do polohy S. Naopak když delší dobu jedete ostřejším tempem, reakce převodovky je za všech okolností velmi rychlá.

Druhá část naší zkušební trasy je plná zatáček a můžu vám říct, že překlápění Integry z jedné strany na druhou vyvolává úsměvy na tváři a je to prostě báječná zábava. Podvozek drží stroj na silnici jak přibitý a my mu jednoznačně dáváme palec nahoru. Je totiž dost pohodlný na to, aby vás po 100 km nebolela zadní část těla a přitom dostatečně tuhý, aby vás bezpečně držel ve zvolené stopě.

020: honda integra 2014 021: honda integra 2014

Na komfortu cestování mají velký podíl velká  motocyklová  sedmnáctipalcová kola, která si poradí s nerovnostmi, jichž je na silnici po zimě víc než dost. Celková stabilita Integry v zatáčkách je podle nás nesrovnatelná s jakýmkoli velkým skútrem. Během testování jsme také samozřejmě vyzkoušeli dálniční přesun. Zde si Integra zachovala výbornou stabilitu i při rychlostech kolem 150 km/h. Ideální cestovní dálniční rychlost mi však přišla kolem limitu 130 km/h, kdy motor točil 4 000 ot/min a aerodynamický nápor větru byl na přijatelné úrovni. Díky silnému lijáku, který nás zastihnul během dálniční jízdy, mohu také pochválit ochranu před deštěm. Při mé výšce jsem dojel pouze s mokrými rameny…řidiče do 185 cm vzrůstu Integra ochrání úplně s přehledem.

010: honda integra 2014  012: honda integra 2014 011: honda integra 2014

O zpomalování stroje z velkých rychlostí se stará brzdný systém vybavený C-ABS Combined Anti-lock Brake System, který optimalizuje vyvážení přední a zadní brzdné kontroly při současném rušení skluzu kola za různorodých jízdních podmínek. Vpředu i vzadu jsou pouze jednoduché kotouče, brzdný účinek je však dostatečný.

022: honda integra 2014 023: honda integra 2014

Super vychytávkou, kterou se Integra pyšní, je ruční brzda. Velmi užitečná věc, například když zastavíte v kopci a chcete studovat mapu či navigaci, jednoduše zatáhnete páčku ruční brzdy umístěnou před pravým kolenem a nemusíte více nic řešit. Poslední disciplínou, v níž jsme Integru prověřili, byla jízda se spolujezdcem. Jízdní vlastnosti se v tomto případě příliš nezměnily, motocykl byl stále velmi stabilní a spolujezdci nabídl slušné pohodlí.

Spotřeba

Samostatnou kapitolou je spotřeba Integry. Během našeho testu jsme stroj rozhodně nijak nešetřili a často jsme se nechali unášet působivým zrychlením řadového dvouválce.

019: honda integra 2014

Dosažená průměrná spotřeba 4,1/100 km nám při současných cenách paliva připadá jako z říše snů. Při pohodovém cestovním tempu by neměl být problém stlačit spotřebu na cca 3,5 l, což je hodnota, jíž dosahují podstatně slabší třístovkové skútry. Tady musíme dát inženýrům od Hondy velikou jedničku.

Úložné prostory

Jednou z praktických vlastností každého dobrého skútru by měly být velké úložné prostory. V této disciplíně Honda maličko pokulhává. K dispozici je pouze menší prostor pod sedačkou, který pojme pouze jen přilbu. Navíc je zcela nepochopitelně k otevření podsedlového prostoru nutné použít zvlášť umístěný zámek. U motocyklu s cenovkou přes 200 tisíc je takové řešení poněkud zvláštní. Kromě úložného prostoru pod sedlem je k dispozici ještě malý neuzamykatelný a trošku chatrný kastlík na levé straně.

017: honda integra 2014 018: honda integra 2014

Bohužel jsme zde postrádali 12V zásuvku, která by v této cenové kategorii měla podle našeho názoru být samozřejmostí. Komu by tyto úložné prostory nestačily, může si v originálním příslušenství Honda vybrat moc hezké boční kufry včetně topcase. 

  Technické údaje

-      Typ motoru                      Kapalinou chlazený, řadový dvouválec SOHC

-      Vrtání x zdvih                   77 x 80 mm

-      Zdvihový objem               745 ccm

-      Kompresní poměr             10,7:1

-      Max. výkon                      40,3 kW (6 250 ot. za min)

-      Max. kroutící moment       68 Nm (4 750 ot. za min)

-      Spouštění motoru             elektrické

-      Převodovka                     6ti rychlostní, dvojspojková (Dual Clutch Transmission)

-      Sekundární převod           řetěz

-      Rozměry (D x ? x V)        2 195 x 810 x 1 440 mm

-      Rozvor                            1 525 mm

-      Výška sedla                     790 mm

-      Světla výška                    135 mm

-      Objem nádrže                  14,1 l

-      Pneumatiky - přední         120/70-ZR17MC

-      Pneumatiky - zadní          160/60-ZR17MC

-      Odpružení - přední           41mm teleskopická vidlice

-      Odpružení - zadní             Monoshock tlumič

-      Brzdy - přední                  320 mm kotoučová

-      Brzdy - zadní                   240 mm kotoučová

-      Provozní hmotnost           237 kg

02: honda integra 2014 03: honda integra 2014

 

Barevné varianty

04: honda integra 2014 05: honda integra 2014 06: honda integra 2014 07: honda integra 2014

Pro rok 2014 lze Hondu Integru pořídit v následujících barevných provedeních:

Černá metalíza Gunpowder  

Červená Candy Arcadian

Stříbrná Matt Bullet

Trikolora

 

Plusy

+          Pohodlný posez, mnoho místa

+          Komfortní a bezpečný podvozek

+          Automatické inteligentní řazení

+          Super malá spotřeba

+          Výkonný motor, nízkoobrátkový, zabírá již odspodu

+          Účinná kapotáž

+          Ruční brzda

+          Systém HISS proti krádeži

+          ABS +CBS

Minusy

-           Umístění ovladače blinkrů

-           Otevírání podsedlového prostoru

-           Absence 12V zásuvky

-           Chatrný plastový kastlík

Závěr

Honda Integra nás přesvědčila o svých nesporných kvalitách. Během několikadenního používání jsme nenašli žádnou výraznější slabinu. Integra spojuje vlastnosti klasického motocyklu (síla, zrychlení, rychlost ovladatelnost) s praktičností skútru (pohodlí, automat, ochrana před povětrnostními vlivy). S Integrou zažijete něco, co nikdy s žádným skútrem nemůžete prožít. Samostatnou kapitolou je výborná automatická převodovka – přiznám se, že mě nenapadlo, jak může být jízda s automatem příjemná. Honda Integra je prostě univerzálním skútro-motocyklem pro každodenní využití. Ať už se chystáte do města či na výlet, bude vám Integra dobrým společníkem!

Komentáře

V diskuzi ještě není žádný komentář - buďte první!

Otevřít diskuzi

Související články

HONDA X-ADV – slečna drsňák

HONDA X-ADV – slečna drsňák

Recenze a testy

17.7.2017

František Hadt

4

Jednou z největších letošních novinek, které Honda představila, je bezesporu velice zajímavý stroj HONDA X-ADV. Motocykl ve stylu „crossoveru“, který svým vzhledem dává najevo, že se hodí nejen do města, ale i na delší cesty, a navíc se nezalekne ani mírného terénu.

Více

HONDA NC750X - skromný univerzál pro každý den

HONDA NC750X - skromný univerzál pro každý den

Recenze a testy

24.5.2016

František Hadt

0

První generace HONDY NC 700 X opustila brány továrny již v roce 2012. Od té doby pomalu ale jistě zraje jako dobré víno. Celkově nová NC750X o něco povyrostla a zmohutněla, což jí rozhodně přidalo na kráse. Když k tomu přidáme pěkné nové barevné kombinace, LED osvětlení, tak to vše dělá z...

Více

Honda Africa Twin CRF1000L - Návrat legendy

Honda Africa Twin CRF1000L - Návrat legendy

Recenze a testy

29.4.2016

František Hadt & Viktor Hrachovec

0

Začít sezónu testem dospělé motorky je minimálně hodně zvláštní. Když jsme ale dostali možnost otestovat dlouho očekávanou novinku motocyklového světa jménem HONDA CRF 1000L AFRICA TWIN, neváhali jsme ani vteřinu! Africu jsme k týdennímu testu převzali dovybavenou ochranným rámem, mlhovými LED...

Více

SYM MAXSYM 600i ABS SPORTY – Cestování první třídou

SYM MAXSYM 600i ABS SPORTY – Cestování první třídou

Recenze a testy

6.7.2015

František Hadt

0

Tchajwanská značka SYM se v naší redakci v poslední době při testování zapsala do podvědomí velmi povedenými a kvalitními skútry. O to více jsme se těšili na svezení s vlajkovou lodi této značky jménem SYM MAXSYM 600i ABS SPORTY.

Více

Honda Crosstourer – v jiné dimenzi

Honda Crosstourer – v jiné dimenzi

Recenze a testy

25.5.2015

Viktor Hrachovec

0

Co má Crosstourer společného se skútrem? Odpověď je jednoduchá - NIC. Přesto jsme dostali možnost strávit v jeho sedle příjemný týden a vyzkoušet, co tahle mašina vlastně umí. Správně tušíte, že to musí mít nějaký háček, a máte pravdu. Honda Crosstourer nám byla zapůjčena ve verzi označované...

Více

Bleskovky

Elektrické "prase" na prodej...

23.9.2020

Elektrické "prase" na prodej...Když se v roce 2014 vrátilo legendární "Prase" (rozumějte skútr ČZ typ 506) v elektro verzi, způsobilo to poprask. Nejeden vyznavač jedné stopy si chtěl skútr koupit, jenže skútr se...

Více

Husqvarna chystá pro příští rok elektroskútr E-01

12.9.2020

Husqvarna chystá pro příští rok elektroskútr E-01Kdo nemá "elektro" jako by nebyl ... Husqvarna nejprve oznámila, že už v roce 2022 chce představit svůj první elektrický motocykl, aby vzápětí přišla s další novinkou. Elektroskútr...

Více

Muzeum historických motocyklů

8.9.2020

Muzeum historických motocyklůZáří se pomalu, ale jistě brzy přehoupne do své druhé poloviny, ale dle meterologů nás čekají v nejbližších dnech doslova tropy. Pokud se ještě nechystáte zazimovat a rádi by jste...

Více

Honda oznámila integraci technologie Android AutoTM pro modelovou řadu Gold Wing

25.8.2020

Honda oznámila integraci technologie Android AutoTM pro modelovou řadu Gold WingSpolečnost Honda s potěšením oznamuje, že u současné modelové řady Gold Wing dojde k integraci technologie Android AutoTM. Uživatelé telefonů se systémem AndroidTM budou moci...

Více

Peugeot představí inovovaný Metropolis

23.8.2020

Peugeot představí inovovaný MetropolisPeugeot by ještě letos v září měl představit inovovaný model Metropolis. Tříkolka s tímto označením se vyrábí už 7 let, přičemž poslední modernizace proběhla přesně před 3...

Více

Starší bleskovky

Podcasty

Jindra Belšan o velkém Rusku

24.10.2019

Jindra Belšan je pamětník. To jako, že toho hodně viděl, hodně zažil a má tedy o čem vyprávět. Dnes jsme se zaměřili hlavně na jeho cesty do Ruska.

Více

Balkánské šotoliny (Kodo120)

3.12.2018

Hurá na Balkán na šotoliny. Po tom, co začal Pertla systematicky mapovat Evropské šotoliny, musí být každému jasné, že Balkán je pro většinu z nás v tomto duchu stále ještě...

Více

1000 zatáček s Kamilem Holánem (Kodo119)

21.8.2018

Isle of Man, Hořice, road racing, lety, pády, ale hlavně obrovská radost a nadšení. Kamil Holán po třech letech opět hostem Kolama dolu www.1000zkh.cz

Více

Starší podcasty

Kalendář akcí

Po

Út

St

Čt

So

Ne

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

11.

12.

13.

14.

15.

16.

17.

18.

19.

20.

21.

22.

23.

24.

25.

26.

27.

28.

29.

30.

Nebyly nalezeny žádné nadcházející události

Přidat novou akci

Partneři

CAFE-RACER.cz
TIPMOTO.cz
ZIVEFIRMY.cz
PARTSDEPOT.cz
BONMOTO.cz